Studia skierowane są do pasjonatów informatyki z zainteresowaniami w zakresie grafiki, przetwarzania dźwięku
i animacji. Polecane są osobom kreatywnym, z otwartą głową. Absolwent specjalności to specjalista, który ma wiedzę
i umiejętności w zakresie informatyki inżynieryjnej, a równocześnie umie projektować i wykonywać aplikacje multimedialne i animacje. Zna zasady tworzenia gier komputerowych i umie współpracować w zespole programistycznym. Student nabywa wiedzę interdyscyplinarną w zakresie technik multimedialnych oraz metod modelowania i animowania obiektów 2D i 3D.
Kierunek: | Informatyka |
Specjalność: | Inżynier aplikacji multimedialnych, animacji i gier komputerowych |
Czas trwania studiów: | 7 semestrów (3,5 roku) |
Tryb studiów: | stacjonarny / niestacjonarny |
Studia: | pierwszego stopnia |
Uzyskiwany tytuł zawodowy: | Inżynier informatyki |
Profil studiów: | praktyczny |
Język studiów: | polski |
Liczba godzin zajęć ogółem nie mniejsza niż: | 2300 / 1880 |
Liczba ECTS ogółem nie mniejsza niż: | 210 / 210 |
Studia przygotowują z zakresu wykorzystania narzędzi grafiki komputerowej do projektowania animacji, tworzenia aplikacji multimedialnych i graficznych, modelowania, oraz wizualizacji.
Sylwetka absolwenta
Absolwent potrafi wykorzystać najnowsze technologie komputerowe do tworzenia i edycji grafiki rastrowej, wektorowej, dodawać efekty animacji w montowanych materiałach multimedialnych, pracować z dźwiękiem, przygotowywać grafikę i multimedia z przeznaczeniem na reklamę, portale internetowe, produkcję telewizyjną. Potrafi programować. Zna zasady tworzenia gier komputerowych.
Program studiów
Nauczanie odbywa się w oparciu o aktualne standardy kształcenia dla kierunku Informatyka studia inżynierskie.
W ramach specjalności nauczane są m.in. przedmioty: Komputerowe programy użytkowe, Podstawy grafiki komputerowej, Zaawansowana grafika komputerowa, Sztuczna inteligencja, Projektowanie stron internetowych, Programowanie aplikacji internetowych, Modelowanie i symulacje komputerowe, Kompozycja plastyczna dla informatyków, Geometria wykreślna, Komputerowe wspomaganie projektowania, Przetwarzanie obrazów, Fotografia cyfrowa, Inżynieria dźwięku, Animacja komputerowa, Grafika 3D, Techniki multimedialne, Metody i techniki tworzenia gier, Tworzenie reklam.
Możliwości zatrudnienia po ukończeniu studiów:
- Agencje reklamowe
- Studia projektowe
- Firmy programistyczne lub działy informatyczne firm
- Wydawnictwa
- Telewizja
- Freelancer