Kierunek: | Informatyka |
Specjalność: | Inżynier sprzedaży technologii i usług IT |
Czas trwania studiów: | 7 semestrów (3,5 roku) |
Tryb studiów: | stacjonarny / niestacjonarny |
Studia: | pierwszego stopnia |
Uzyskiwany tytuł zawodowy: | Inżynier informatyki |
Profil studiów: | praktyczny |
Język studiów: | polski |
Liczba godzin zajęć ogółem nie mniejsza niż: | 2300 / 1630 |
Liczba ECTS ogółem nie mniejsza niż: | 180 / 180 |
Dla kogo polecane są studia Inżynier sprzedaży technologii i usług IT?
- ✓ Jeśli interesujesz się informatyką i chcesz pracować w branży IT.
- ✓ Cenisz kontakt z ludźmi, a 8-godzinny dzień pracy przed ekranem komputera nie pasuje do Twojej natury.
- ✓ Jesteś zainteresowany światem biznesu, z chęcią spotkasz się z klientami, zaprezentujesz innowacyjne rozwiązania i doradzisz.
- ✓ Masz w sobie żyłkę sprzedawcy.
- ✓ Oczekujesz ciekawych, interdyscyplinarnych studiów z zakresu informatyki, komunikacji, marketingu i sprzedaży.
Wybierz zawód Inżynier sprzedaży i usług IT.
Wynagrodzenie Inżyniera sprzedaży
https://zarobki.pracuj.pl/stanowiska/sprzedaz-obsluga-klienta/inzynier-sprzedazy
O zawodzie Inżynier sprzedaży technologii i usług IT
Inżynier sprzedaży technologii i usług IT wykonuje różnorodne zadania, do których należą w szczególności:
- Analizowanie potrzeb klientów i dostępności rozwiązań w zakresie usług IT.
- Dostosowywanie rozwiązań technicznych i usług IT do potrzeb klientów.
- Kreowanie nowych usług IT odpowiadających oczekiwaniom klientów.
- Przygotowywanie oferty usługi IT dla kluczowych klientów, w oparciu o istniejące rozwiązania.
- Udzielanie pomocy klientom w procesie instalacji i uruchamiania zakupionych technologii i usług IT.
- Rozwiązywanie bieżących problemów technicznych klientów w początkowym okresie użytkowania produktów i usług IT.
- Prowadzenie szkoleń dla pracowników w zakresie nowych produktów ICT oraz procedur ich sprzedaży.
Inżynier sprzedaży technologii i usług IT znajdzie zatrudnienie jako:
- przedstawiciel ds. sprzedaży,
- przedstawiciel handlowy,
- doradca techniczno-handlowy,
- doradca biznesowy,
- doradca klienta,
- manager ds. efektywności biznesu,
- inżynier sprzedaży,
- w przedsiębiorstwach działających w sektorach: IT, bankowość, telekomunikacja;
- w rozmaitych firmach produkcyjno-usługowych zajmujących się wytwarzaniem, modyfikacją, konserwacją oprogramowania;
- w centrach usług wspólnych;
Student nabywa w trakcie nauki wiedzę i umiejętności z zakresu tworzenia nowych produktów i usług IT oraz prowadzenia sprzedaży.
W zakresie tworzenia nowych produktów i usług IT absolwent studiów zna i rozumie:
- Metody, techniki i zasady analizowania potrzeb klientów w zakresie usług IT;
- Możliwości rozwiązań w zakresie realizacji usług IT pod kątem potrzeb klienta;
- Sposoby komunikacji z klientami.
- Wymagania klienta w zakresie potrzeb IT;
- Istniejące rozwiązania techniczne w zakresie usług IT;
- Możliwości dostosowania zakresu usług do wymagań klienta;
- Strukturę organizacyjną przedsiębiorstwa oraz procedury akceptacji zmodernizowanej oferty rozwiązań technicznych i usług IT.
- Zna i rozumie trendy rozwoju technologii IT;
- Metody opracowywania rozwiązań technicznych;
- Metody testowania rozwiązań technicznych;
- Zasady opracowywania wdrożenia nowych produktów.
- Zna i rozumie aktualne rozwiązania techniczne w zakresie nowych produktów IT;
- Metody i sposoby prowadzenia szkoleń;
- Procedury przygotowywania sprzedaży nowych usług;
- Metody promocji usług IT na rynku.
Absolwent studiów posiada umiejętności:
- Prowadzenia wstępnych analiz potrzeb klienta;
- Zbierania i gromadzenia informacji na temat oczekiwań i opinii klienta, związanych z propozycją usług IT;
- Rozstrzygania, czy istnieje efektywne powiązanie pomiędzy oferowanymi usługami IT, a oczekiwaniami klienta;
- Kontaktowania się z klientem w celu doprecyzowania jego oczekiwań.
- Analizowania wymagań klienta w zakresie potrzeb IT;
- Dostosowywania istniejącej ofertę do zidentyfikowanych potrzeb klienta;
- Modernizowania oferty produktów i usług IT;
- Uzgadniania z działem sprzedaży zakresu modernizacji produktów i usług;
- Uzgadniania z działem technicznym zakresu modernizacji produktów i usług.
- Rozpoznawania trendów rozwoju technologii IT;
- Analizowania trendów rozwoju technologii IT w aspekcie możliwości firmy;
- Opracowywania rozwiązań technicznych nowych produktów IT;
- Testowania rozwiązań technicznych nowych produktów IT;
- Opracowywania planu wdrożenia nowego produktu IT.
- Absolwent posiada także umiejętności przygotowywania materiałów dydaktycznych dla uczestników szkoleń w zakresie nowych produktów IT;
- Dobierania metod szkoleniowych;
- Prowadzenia szkoleń dotyczących nowych produktów IT;
- Przygotowywania procedur sprzedaży6 nowych usług IT;
- Tworzenia i modyfikowania ofert sprzedażowych przedsiębiorstwa.
W zakresie prowadzenia sprzedaży produktów i usług IT absolwent zna i rozumie:
- Oczekiwania klienta kluczowego;
- Analizę finansową usług;
- Proces modernizacji oferty produktów i usług IT;
- Korzyści płynące z oferowanych usług.
- Dokumentację techniczną oferowanych rozwiązań;
- Proces uruchamiania poszczególnych usług IT;
- Błędy popełniane przez klientów podczas uruchamiania usług IT;
- Algorytm sprawdzania działania usług IT.
- Systemy do obsługi zgłoszeń serwisowych;
- Problemy związane z użytkowaniem usług IT;
- Przyczyny nieprawidłowości i awarii występujących podczas korzystania z produktu/usługi IT.
- Wskaźniki opisujące efektywność działań sprzedażowych;
- Metody i techniki opracowywania analiz;
- Rentowność sprzedaży;
- Metody analizy wyników sprzedażowych.
Absolwent studiów potrafi:
- Analizować zgłoszenia dotyczące oczekiwań kluczowego klienta odnośnie usług IT;
- Opracowywać ofertę zawierającą usługi dopasowane do specyfiki klienta;
- Prezentować przygotowaną ofertę;
- Sporządzać analizę finansową usługi dla kluczowego klienta;
- Uzasadniać biznesowe korzyści płynące z oferowanej usługi.
- Pozyskiwać informacje od klienta na temat dostępności dostarczonych usług IT;
- Rozpoznawać przyczynę braku dostępności nowych usług IT;
- Pomagać klientom w procesie aktywacji nowych usług IT;
- Sprawdzać poprawność działania dostarczonej usługi IT.
- Rozpoznawać najczęściej występujące problemy związane z użytkowaniem usług IT;
- Diagnozować problemy występujące podczas działania produktu/usługi;
- Koordynować pracę służb technicznych i klienta w zakresie usuwania nieprawidłowości i awarii występujących podczas korzystania z produktu/usługi IT;
- Sprawdzać działanie usługi IT po usunięciu nieprawidłowości lub awarii.
- Analizować efektywność prowadzonych działań sprzedażowych;
- Analizować wykonanie planu sprzedaży oferowanych produktów i usług;
- Współpracować z działem sprzedaży usług IT w zakresie analizy wyników sprzedaży i prognozowaniu sprzedaży;
- Opracowywać sprawozdania z osiągniętych wyników sprzedaży produktów i usług IT.